چشم انتظار باران (منتظران ظهور)
لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .





نوشته شده در تاريخ جمعه 3 فروردين 1391 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

برچسب ها: مقام معظم رهبری نامگذاری سال 91 تبریک عید بنر سال 1391

طرح هفت سین ظهور بر پایه و محور دعا ونیایش برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان ارواحنافداه برنامه ریزی شده که شامل دو بخش اجرایی و عملی تقسیم شده است.

بخش اول: اجرایی

استفاده از خلاقیت و هنرهای دستی افراد برای تزئین سفره هفت سین (سفره آرایی) استفاده از دعا های سلامتی و دعای غیبت (معرفت و فرج در سفره) سعی شود ادعیه به صورت کامل ذکر شوند.

دعاي غيبت امام زمان(عج)یا دعای معرفت امام ) )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني.

بارخدایا! تومرا به خود بشناسان،که اگرخودت رابه من نشناسانی ،پیغمبرت رانخواهم شناخت.بارخدایا! تورسولت رابه من بشناسان،که اگررسول خود را به من نشناسانی،حجتت را نخواهم شناخت،پروردگارا!حجت خود رابر من بشناسان که اگرحجتت را به من نشناسانی،ازدین خود گمراه خواهم شد.

خواندن(دعاي عظم البلاء فرج)

هم می توان از این دعا بجای دعای بالا استفاده نمود:( اللهم عجل لولیک الفرج )

دعاي سلامتی بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

اَلّلهُمَّ کُلِّ وَلِّيِکْ اَلْحُجَة بْنِ الْحَسَنْ صَلَواتُکَ عَلَيْه وَ عَلي آبائِهْ فِي هذِه ِ ساعَةِ وَ فِي کُلِ ساعَةْ وَلِياً و حافِظا وَ قاعِداً وَ نَاصِرا و دَليلاً وَ عَيْنا حَتّي تُسْک‍ِنَه ُ اَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتَعَهُ فِيها طَويلا.

بخش دوم : بخش عملی ( هنگام سال تحویل سرسفره هفت سین ظهور)

طبق روایات و احادیث معتبرروز نوروز یکی از روزهای مهم استجابت دعا ذکر شده که این روز طبق روایاتی معتبر نیزشده روز ظهورامام زمان (عج) بیان شده !

لذا خواهشا و عاجزانه تقاضا دارم که تمامی کسانی که در این طرح شرکت مینمایند و یا توسط شما عزیزان مطلع می شوند ، هنگام سال تحویل در راس تمامی حاجات و خواسته های قلبیشون ؛ قلب ها رو متوجه وجود مقدس و نورانی حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفداء نموده و از صمیم قلب و با توجه! دعایی خالصانه نموده و از پروردگار خواستار به تعجیل انداختن فرج حضرت باشیم یقینا این عمل موجب خشنودی قلب نازنین حضرت می گردد و بدونه شک اثراتی خاص و معنوی به بار خواهد داشت و مطمئنا از دعای خیر حضرت بی نصیب نخواهیم شد!حضرت مهدی (عج) فرموده اند: برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید ، زیرا همان فرج شماست




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

برچسب ها: سال نو مبارک

هفت سين از ديدگاه امام علي عليه السلام

از امیر المومنین علی (ع)حدیثی واردشده  که فرمودند برای دفع تمام بیماریها وآفات به مدت یکسال باید که درنوروز(روز اول فروردین) هفت سین را با مشک  وزعفران برظرف چینی سفید  نوشته وسپس آنرابا گلاب ، شسته بنوشی تا انشاالله سال دیگر ازهربلا محفوظ باشی  وهفت سین این است

 

: سلام قولا من رب رحیم

 .سلام علی نوح فی العالمین

.سلام علی ابراهیم

 

 

.سلام علی موسی وهرون

 .سلام علی ال یاسین

 .سلام علیکم فدخلوها خالدین

. سلام هی حتی مطلع الفجر.

(البته دربعضی نسخه ها بجای سلام علیکم طبتم فدخلوها خالدین آیه سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار آمده است )

 یکی ازبرجسته ترین ودل انگیز ترین آداب نوروزی گستردن سفره هفت سین است ودراین باره دانشمند بزرگ ما ابوریحان بیرونی میگوید" نوروزکه درنخستین روز از فرودین ماه است ازاین جهت نوروز نام کرده اند که پیشانی سال نو است دراین هنگام باید سفره ای انداخت ودرکنارآن با به جلوه درآوردن نشانه ها برای سال نویی که درپیش داریم با خویشتن خویش میثاقی دوباره ببندیم" .باید گفت که نزد بیشتر ملل وادیان وفرهنگ عدد هفت مقدس است ودرسفره نوروزی انتخاب این عدد بسیار قابل توجه است وعلت ماندگاری این سنت نیز همان رمزهای درونی آن است که به تاریخ وفرهنگ ودین مردم ایران پیوند دارد.دردین اسلام برای عدد هفت اهمیت قائل شده اند وبسیاری ازمفاهیم دینی ما با عدد هفت پیوند خورده است مثل هفت آسمان، هفت دورطواف ، هفت موضع نمازگزار و...، ایرانیان باستان نیز این عدد را با هفت امشا سپند یا هفت جاودانه مقدس ارتباط میدانند.درنجوم عدد هفت خانه آرزوهاست ورسیدن به امیدها را درخانه هفت نوید میدهد.علامه مجلسی میفرماید " آسمان هفت طبقه وزمین هفت طبقه است وهفت ملک یا فرشته موکل برآنند، اگر موقع تحویل سال هفت آیه از قرآن مجید را که با "سین " شروع میشود بخوانند آنان را از آفات زمینی وآسمانی محفوظ میدارد. چیدن سفره هفت سین نیزآداب خاص خود را دارد،سفره هفت سین ،سفره سرزندگی وشادمانی وبهروزی ماست سفره ای که باید فلسفه چیدمان آنرا درکنارپاسداشت آئینش فراموش نکنیم

 

 .           منابع    کتاب چشمه رستگاری  ------------------------------عبدالباسط شهیب





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

بیا با هم خدامان را بخوانیم / به حق مادرت زهرا بخوانیم

کنار علقمه این جمعه، مولا / به جای ندبه؛ عاشورا بخوانیم

دعاهایی که به توصیه امام زمان باید بخوانیم / توصیه
به خواندن زیارت آل یاسین

امام زمان(علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.... .

 توصیه به خواندن دعای ندبه

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.»

 توصیه به خواندن دعای فرج

مرحوم شیخ طبرسی (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل می کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) پناه آورد. در عالم رؤیا امام زمان (علیه السلام) را زیارت کرد. آن حضرت این دعا (دعای فرج) را به او تعلیم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات یافت.

 توصیه به خواندن نماز شب، زیارت جامعه، زیارت عاشورا

در تشرف مرحوم سید احمد بن سید هاشم بن سید حسن موسوی رشتی (ره) که از مسافرت حج از قافله جدا می شود و راه را گم می کند، به او می فرمایند: «نافله (نماز شب) را بخوان تا راه را پیدا کنی.» او نماز شب را می خواند بعد به او می فرمایند: «زیارت جامعه را بخوان.» ایشان زیارت جامعه را از حفظ می خوانند. بعد می فرمایند: «زیارت عاشورا را بخوان.» او زیارت عاشورا را نیز از حفظ می خواند با تمام لعن و سلام و دعای علقمه، آنگاه او را سوار بر مرکب می کند و می فرماید: «چرا شما نافله نمی خوانید؟ نافله. نافله. نافله"و باز می فرماید: «چرا شما عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا. عاشورا. عاشورا." بعد می فرماید: "چرا شما زیارت جامعه نمی خوانید؟ جامعه. جامعه. جامعه." سپس می فرماید: «اینها دوستان شما هستند که در کنار نهر آبی فرود آمده اند تا برای نماز صبح وضو بگیرند.»




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 

در هشت سال دفاع مقدس دلاورانی از روستای سلیم اباد به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند کهدر این میان شهدای گرانقدری تقدیم اسلام نمود.

شهدای این روستا

سردار شهید قدرت الله سلیم ابادی

سردار شهید محمود سلیم ابادی

بسیجی شهید غلام رضا سلم ابادی فراهانی

طلبه شهید حسین رضا خادمی کوشا

شهید منصور امیر آبادی(سلیم ابادی)

شهید سید حمید رضا سلیم ابادی فراهانی

شهید سید جمال سلیم آبادی

استوار دوم شهید سلطانعلی سلم آبادی

شهید علی سلیم آبادی فراهانی

شهید محمد علی سلیم آبادی

شهیده فاطمه بزچلوئی

شهیده مرضیه سلم آبادی فراهانی

در میان ایثار گران و رزمندگان دفاع مقدس نام سردار حاج احمد سلیم ابادی می درخشد ایشان در عملیات مرصاد دو شا دوش شهید صیاد شیرازی با منافقینکور دل جنگید و حماسه ای بی نظیر را خلق کرد.





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 اسفند 1390 توسط حامد سلم آبادی

بخش خبري: در آستانه 12 اسفند و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي،مردم آگاه و هميشه در صحنه ايران اسلامي آمادگي خود را براي حضوري حماسي و چشمگير در انتخابات اعلام كردند. سازمانها و نهادها و شخصيتهاي مختلف كشور نيز با صدور بيانيه‌هايي از هموطنان دعوت كردند همچون انتخابات گذشته در انتخابات نهمين دوره مجلس نيز حضوري باشكوه داشته باشند.
در اين ارتباط شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از اقشار مختلف مردم كشورمان درخواست كرد تا در روز جمعه 12 اسفند 90 با حضور در پاي صندوق‌هاي راي براي انتخاب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر حماسه‌اي جاويدان خلق كنند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز ملت شريف ايران اسلامي را به شركت پرشور و دشمن شكن در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دعوت كرد. در بيانيه اين جامعه با اشاره به اينكه رسانه‌هاي تبليغاتي وابسته به استكبار جهاني كه ماهها است با ترفندهاي مختلف مي‌كوشند تا مردم را از شركت پرشور در انتخابات منصرف و نسبت به آينده مأيوس سازند،آمده است: حضور پرشور ملت شريف ايران در حماسه 22 بهمن امسال چشم جهانيان را خيره كرد و بر توطئه‌هاي دشمنان انقلاب خط بطلان كشيد.
همچنين دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي را به شركت گسترده در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دعوت كرد. در بخشي از بيانيه اين دفتر آمده است: بي‌شك در روز سرنوشت ساز 12 اسفند نيز همه تبليغات جهاني و استكباري بي‌اثر شده و مردم بار ديگر با شركت در انتخابات برگ زرين ديگري در افتخارات جمهوري اسلامي رقم خواهند زدواقتدار ملي و عزت اسلامي و ايستادگي براي منافع ملي و مقابله با سلطه جويان و سيطره خواهان جهان و بين الملل را به جهانيان نشان مي‌دهند.




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

     





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 9 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

به همت پايگاه مقاومت بسيج امام حسن مجتبي (ع) سليم آباد وبا همكاري دهياري سليم آبادجشن باشكوهي به مناسبت سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي،جمعه 21بهمن 1390باحضور سردارحاج احمد سليم آبادي وحضرت حجت السلام محمدعلي خادمي كوشا، استاد حوزه ودانشگاه در حسينيه حضرت سيدالشهداء (ع) سليم آباد  برگزارشدكه با استقبال باشكوه مردم انقلابي و ولايت مدارسليم آباد،به ويژه بسيجيان روستا روبرو شد.

 

حضرت حجت السلام خادمي كوشا دراين مراسم ضمن تبريك ايام الله دهه مبارك فجر وهمچنين ميلاد باسعادت حضرت محمد (ص)وحضرت امام جعفر صادق (ع) از دست اندركاران برگزاري چنين مراسماتي تقديروتشكر نمود .درادامه ايشان ضمن خرسندي از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاري يادواره شهدا ازمردم درخواست همكاري بيشتر با برگزاركنندگان داشت.

همچنين به پاس زحمات پنجاه ساله حضرت حجت السلام والمسلمين صدق علی خادمي كوشا لوح سپاسي تقديم فرزندبزرگواراش حاج محمدعلي خادمي كوشا شد.

سردارحاج احمد سليم آبادي ضمن تبريك ميلاد پيامبراسلام (ص) وامام جعفر صادق (ع)وهمچنين فرارسيدن سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به تبين دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت.

ايشان همچنين  به درخشش مردم كشور در هشت سال دفاع مقدس اشاره نمود وافزود: جوانان كشوربه نداي امام خود لبيك گفته و باتكيه بر ايمان وبا روحيه شهادت طلبي شجاعانه در برابر رژيم بعث عراق ايستادگي كردند. واجازه ندادند يك وجب از خاك كشور به دست متجاوزان بيافتد.

سردارسليم آبادي در ادامه خاطر نشان شدكه بيداري اسلامي در كشورهاي عربي (مصر،تونس ،ليبي،بحرين)نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.

 





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

طراحي قالب مذهبي
By salimhost & cluphost